Выхаванне не мае межаў

- 9:15Абмяркоўваем кодэкс разам

Алена Васільеўна Галаўнёва, намеснік начальніка ўпраўлення сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы Міністэрства адукацыі, сёння прадстаўляе тыя змяненні і дапаўненні, якія былі ўнесены ў новую рэдакцыю Кодэкса аб адукацыі ў раздзеле, прысвечаным выхаваўчай рабоце.

— Згодна з прыняццем Канцэпцыі бесперапыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі да 2020 года, у новай рэдакцыі Кодэкса аб адукацыі ў артыкуле 18 удакладняюцца складнікі выхавання, даюцца азначэнні выхавання і замацоўваецца норма аб тым, што працэсам выхавання павінны займацца не толькі сацыяльныя педагогі, педагогі-псіхолагі, намеснікі дырэктараў па выхаваўчай рабоце, але і іншыя педагагічныя работнікі, якія працуюць на ўсіх ступенях выхавання, у прыватнасці класны кіраўнік, куратар вучэбнай групы. Акрамя гэтага, з мэтай рэалізацыі бесперапыннасці адукацыі і выхавання, забеспячэння сацыяльнай абароны навучэнцаў і выканання сацыяльных гарантый для кожнага з іх у новай рэдакцыі кодэкса ўпершыню прадугледжана норма, якая тычыцца тых, хто ўтрымліваецца пад вартай. У перыяд знаходжання навучэнца ва ўстановах сістэмы выканання пакаранняў будзе працягвацца адукацыйны і выхаваўчы працэс для такой катэгорыі навучэнцаў.

Новаўвядзенні прадугледжаны і ў сферы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі. Сёння гэтая адукацыя вельмі запатрабавана сярод навучэнцаў, з кожным годам пашыраецца сетка ўстаноў, дзе рэалізоўваюцца праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі. З улікам яе высокай папулярнасці і для пашырэння магчымасці рэалізацыі здольнасцей нашых дзяцей з самага ранняга ўзросту ў кодэксе ўпершыню будзе замацавана норма аб тым, што праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі могуць рэалізоўвацца ва ўстановах дашкольнай адукацыі. Будзе таксама аптымізавана напаўняльнасць аб’яднанняў па інтарэсах ва ўстановах адукацыі.

Калі закранаць на заканадаўчым узроўні тэму аздараўлення дзяцей у перыяд канікулярнага часу, то ў кодэксе ўдакладняецца, што рэалізоўваць праграму выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні, могуць і спецыяльныя ўстановы закрытага тыпу, якія функцыянуюць у сістэме адукацыі. Што тычыцца больш дакладных змяненняў, якія плануецца ўнесці ў кодэкс, то яны звязаны з прыняццем Закона аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у заканадаўчыя акты ў сувязі з прыняццем Дэкрэта № 6 “Аб неадкладных мерах па супрацьдзеянні незаконнаму абароту наркотыкаў”. У адпаведнасці з гэтым у новай рэдакцыі кодэкса ўносяцца змяненні ў тыя артыкулы, якія рэгулююць дзейнасць спецыяльных вучэбна-выхаваўчых і лячэбна-выхаваўчых устаноў. У лячэбна-выхаваўчых установах будуць знаходзіцца непаўналетнія, якія дапускаюць ужыванне алкагольных і слабаалкагольных напіткаў, наркатычных, псіхатропных рэчываў і іх аналагаў. Усе астатнія непаўналетнія, якія ўступілі ў канфлікт з законам і па прыгаворы суда прызнаны вінаватымі, але маюць патрэбу ў асаблівых умовах выхавання, будуць накіроўвацца ў вучэбна-выхаваўчую ўстанову.

Запісала Ала КЛЮЙКО.
Фота Алега ІГНАТОВІЧА.