Згодна з запытамі вучнёўска-бацькоўскай грамадскасці

Сёння наша суботняя планёрка праходзіць у начальніка аддзела адукацыі, спорту і турызму Валожынскага райвыканкама Мінскай вобласці Таццяны Мікалаеўны КРЫКАЛА, якая дзеліцца вопытам адукацыйна-выхаваўчай сістэмы свайго рэгіёна.

— Як развівалася і чаго дасягнула сістэма адукацыі Валожынскага раёна ва ўжо мінулым навучальным годзе?

— Рэалізуючы ідэю якасці адукацыі, установы адукацыі раёна ствараюць адукацыйную прастору для развіцця здольнасцей навучэнцаў у вучэбна-даследчым, фізкультурна-аздараўленчым, мастацка-эстэтычным, працоўным, тэхнічным, турысцка-краязнаўчым, экалагічным, эканамічным напрамках, садзейнічаюць развіццю лідарскіх якасцей навучэнцаў, забяспечваюць навучанне ў адпаведнасці са здольнасцямі і патрэбамі. У 2016/2017 навучальным годзе ў раёне былі адзначаны станоўчыя тэндэнцыі. Актыўна развіваюцца варыятыўныя формы дашкольнай адукацыі. Для павышэння ахопу дзяцей дашкольнай адукацыяй з улікам запытаў бацькоў у 17 установах арганізавана работа 24 новых форм дашкольнай адукацыі з рэжымам знаходжання дзяцей ад 2 да 7 гадзін. Сярод найбольш запатрабаваных форм групы ранішняга і вячэрняга знаходжання, прагулачныя і адаптацыйныя групы, гульнявыя і сезонныя пляцоўкі, групы выхаднога дня. Павялічылася колькасць вучняў, узнагароджаных пасля заканчэння сярэдняй школы залатым і сярэбраным медалямі; стыпендыятамі спецыяльнага фонду Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па падтрымцы адораных навучэнцаў і студэнтаў сталі двое навучэнцаў (пераможцы рэспубліканскага конкурсу работ даследчага характару); на трэцім этапе рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах атрымана 5 дыпломаў, 4 навучэнцы былі ўдзельнікамі заключнага этапу. Па выніках навучальнага года 167 пераможцаў абласнога і рэспубліканскага ўзроўняў у інтэлектуальных, даследчых, творчых конкурсах і спартыўных спаборніцтвах узнагароджаны грашовымі прэміямі Валожынскага раённага выканаўчага камітэта на суму 3076,75 рубля.

— Якія планы па аздараўленні дзяцей, па ўмацаванні матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстаноў адукацыі?

— Аздараўленчая кампанія ў нашым раёне арганізавана ў адпаведнасці з рашэннем Валожынскага раённага выканаўчага камітэта “Аб арганізацыі летняга аздараўлення дзяцей у 2017 годзе”. У летні перыяд 2017 года ў Валожынскім раёне будуць функцыянаваць 42 лагеры. Праца лагераў спланавана на працягу трох летніх месяцаў. 40 навучэнцаў раёна выедуць у стацыянарныя лагеры “Лясная казка” Вілейскага раёна, “Нёман” Стаўбцоўскага раёна. Вялікая ўвага будзе ўдзелена аздараўленню дзяцей з малазабяспечаных і мнагадзетных сем’яў, навучэнцаў, якія патрабуюць павышанай педагагічнай увагі. У летніках пабываюць 40 дзяцей-сірот і 10 дзяцей-інвалідаў. Такім чынам, у летні перыяд 2017 года ў лагерах розных тыпаў плануецца аздаравіць 1443 навучэнцы. Матэрыяльна-тэхнічная база ўстаноў адукацыі раёна пастаянна ўдасканальваецца, значная ўвага ўдзяляецца правядзенню рамонтных работ. Прымаюцца меры па развіцці адукацыйнай прасторы ўстаноў адукацыі, абнаўляецца спартыўнае і тэхналагічнае абсталяванне. У прыватнасці, дзякуючы цеснаму ўзаемадзеянню з Ракаўскім сельскім саветам значна абноўлена база ўстаноў адукацыі, размешчаных на тэрыторыі гэтага сельскага савета. Набыта сучаснае надворнае гульнявое абсталяванне, абсталяванне для гульнявых пакояў, добраўпарадкавана ўніверсальная спартыўная пляцоўка.

— А як наладжана ўзаемадзеянне з бацькамі ў вашым раёне?

— Назапашаны вопыт дазваляе сцвярджаць, што масавы ахоп бацькоў аднолькавымі формамі работы сёння малаэфектыўны. У сучаснай адукацыйнай практыцы прыярытэтнымі становяцца дыферэнцыяцыя, асобасна арыентаваны падыход і ў адносінах да сям’і, таму кожная ўстанова будуе сваю мадэль працы з сям’ёй і бацькамі, не навязваючы ўсім аднолькавыя формы ўзаемадзеяння, цярпліва далучаючы іх да спраў школы, класа, дзіцяці. У раёне распаўсюджаны вопыт прыцягнення да гэтай дзейнасці татаў. Пачынаючы ад простай чалавечай размовы і разумення да аказання практычнай дапамогі ў вырашэнні бытавых праблем. Згадзіцеся, простая шчырая мужчынская размова, прыклад паводзін у тых ці іншых абставінах, жыццёвы вопыт даюць больш, чым павучальныя лекцыі. А каб такая размова магла адбыцца, неабходна, каб зносіны з дарослымі былі нефармальнымі, даверлівымі. Гэтаму спрыяе сумесная дзейнасць: сустрэчы, працоўныя справы, вольны час. Раней за іншыя метады выхавання на дзяцей пачынае ўздзейнічаць асабісты прыклад бацькоў. Улічваючы гэта і з мэтай прафарыентацыйнай работы, прапаганды працоўнага выхавання сумеснымі намаганнямі на базе Вішнеўскага дзіцячага сада — сярэдняй школы Валожынскага раёна арганізавана школьнае лясніцтва “Светлячок”, дзе разам са сваімі бацькамі, работнікамі Вішнеўскага лясніцтва, навучэнцы збіраюць насенне, садзяць лес, падкормліваюць жывёл. У раёне маецца станоўчы вопыт правядзення выязных бацькоўскіх сходаў на прадпрыемствах і ў арганізацыях, дзе працуюць бацькі навучэнцаў. Багаты вопыт правядзення такіх сходаў назапашаны ў сярэдняй школе № 2 Валожына, Пяршайскім дзіцячым садзе — сярэдняй школе.

— Ці стала запатрабаваным профільнае навучанне? Ці ёсць у вас педкласы?

— Стала. Раённая мадэль профільнага навучання рэалізоўваецца на базе 5 устаноў агульнай сярэдняй адукацыі (гімназіі № 1 Валожына, сярэдніх школ №№ 1, 2 Валожына, Івянецкай сярэдняй школы, Ракаўскай сярэдняй школы). У 2016/2017 навучальным годзе профільную адукацыю атрымлівалі 156 навучэнцаў, на павышаным узроўні вывучаліся 7 прадметаў (фізіка, хімія, матэматыка, біялогія, англійская мова, руская мова, беларуская мова). Навучэнцы выбіраюць гуманітарны, эканамічны, тэхнічны кірункі. У 2017/2018 навучальным годзе таксама ў гэтых 5 установах адукацыі будзе арганізавана профільнае навучанне на ІІІ ступені для 134 вучняў, і да прадметаў, якія ўжо вывучаюцца на павышаным узроўні, дадасца гісторыя Беларусі. Групы педагагічнай накіраванасці арганізаваны на базе трох устаноў агульнай сярэдняй адукацыі раёна: у сярэдняй школе № 1 Валожына, Івянецкай сярэдняй школе, Ракаўскай сярэдняй школе для 94 вучняў. Гэтымі ўстановамі адукацыі заключаны дагаворы аб супрацоўніцтве з Беларускім дзяржаўным педагагічным універсітэтам імя Максіма Танка.

— Наколькі ў вашым раёне запатрабаваны РВМК?

— Сучаснай школе патрэбен не проста высокакваліфікаваны спецыяліст, а прафесіянал. Раённы вучэбна-метадычны кабінет — гэта сістэма ўзаемазвязаных мер, дзеянняў, мерапрыемстваў, накіраваных на ўсебаковае павышэнне кваліфікацыі і прафесійнага майстэрства кожнага педагога, на развіццё і павышэнне творчага патэнцыялу, ініцыятывы педагагічных калектываў. РВМК арганізавана дзейнасць Школы маладога педагога “Крок у прафесію”, дзейнасць якой спрыяе аптымальнай адаптацыі да практычнай дзейнасці маладых спецыялістаў, дае магчымасць планаваць іх самаадукацыю і прафесійны рост. Распаўсюджваецца эфектыўная педагагічная практыка вопытных педагогаў не толькі на раённым, але абласным і рэспубліканскім узроўнях. РВМК сёння выступае арганізатарам такіх раённых брэндавых адукацыйных мерапрыемстваў, як жнівеньскія сустрэчы за круглым сталом з маладымі спецыялістамі “Сардэчна запрашаем — прафесія Настаўнік”, спартыўна-турысцкае свята “Валожынскія гасцінцы”, конкурсы “Юны даследчык”, “Вучань года”, “Метадычная вясна”.

— А што больш за ўсё хвалюе начальніка аддзела адукацыі сёння?

— Пытанні гарантавання бяспечных і камфортных умоў для навучэнцаў ва ўстановах адукацыі, павышэнне якасці адукацыі, эфектыўнасці выхаваўчай работы, развіццё вучэбна-матэрыяльнай базы ўстаноў адукацыі. Работа з адоранымі дзецьмі. Не скажу, што сёння ў гэтым кірунку робіцца мала. Проста тут трэба пастаяннае ўдасканаленне метадаў, прыёмаў і падыходаў. Трэба шукаць, шукаць і яшчэ раз шукаць новыя формы, метадалогію. Удасканальваць дзейнасць апякунскіх саветаў, саветаў устаноў адукацыі, сацыяльнага партнёрства па развіцці ўстаноў адукацыі.

Вольга ДУБОЎСКАЯ.

Пакінуць каментарый

Ваш электронны адрас не будзе апублікаваны. Абавязковыя палі пазначаны *