Рэалізоўваць свае самыя смелыя задумы ў стыльныя вобразы вучаць у каледжы сферы абслугоўвання ў Брэсце

- 13:31Абитуриент, Образование

Рэалізоўваць свае самыя смелыя задумы ў стыльныя вобразы пры дапамозе тканіны, прычоскі і макіяжу вучаць у Брэсцкім дзяржаўным каледжы сферы абслугоўвання. Падрабязнасці – у матэрыяле карэспандэнта “Настаўніцкай газеты”.

Гістарычная даведка

Брэсцкі каледж быў створаны 4 жніўня 1986 года як прафесійна-тэхнічнае вучылішча. Першымі яго навучэнцамі сталі 120 чалавек, якія авалодвалі прафесіямі краўца, закройшчыка, радыёмеханіка па рамонце і абслугоўванні радыётэлевізійнай апаратуры. Праз некаторы час была адкрыта падрыхтоўка сакратароў-машыністак.

У 1998 годзе Брэсцкае ПТВ было пераўтворана ў Брэсцкае вышэйшае прафесійнае вучылішча бытавога абслугоўвання. На базе прафесіі сакратара-машыністкі пачалі рыхтаваць па спецыяльнасці “Бухгалтарскі ўлік, аналіз і кантроль”. Абноўленая матэрыяльна-тэхнічная база, кваліфікаваны педагагічны калектыў і назапашаны вопыт сталі асновай для адкрыцця падрыхтоўкі па кваліфікацыях “тэхнік-тэхнолаг” і “мадэльер-канструктар” на ўзроўні ССА па спецыяльнасці “Канструяванне і тэхналогія швейных вырабаў”.

З 2002 года вучылішча перайменавана ў Брэсцкі прафесійна-тэхнічны каледж бытавога абслугоўвання, а яшчэ праз год — у каледж сферы абслугоўвання. У 2004 годзе адкрылася чарговая запатрабаваная спецыяльнасць на ўзроўні ССА — “Цырульніцкае мастацтва і дэкаратыўная касметыка” з прысваеннем кваліфікацыі “мастак-мадэльер”. У 2013 го­дзе каледж набыў сучасную назву.

Прафесіі на ўсе часы

Сённяшнія школьнікі выбіраюць прафесіі, якія дадуць ім магчымасць ужо заўтра прымяніць свае навыкі на практыцы, атры­маць стабільную работу пры любых змяненнях на рынку працы і ўпэўнена глядзець у будучыню. Усё гэта дае навучанне ў Брэсцкім каледжы сферы абслугоўвання, таму не дзіўна, што з кожным годам колькасць юнакоў і дзяўчат, якія імкнуцца паступіць сюды, нязменна расце.

Дарэчы, каледж набірае выпускнікоў як 9-х, так і 11-х класаў. На ўзроўні ССА адзінаццацікласнікам прапаноўваюць авалодаць спецыяльнасцямі “Канструяванне і тэхналогія швейных вырабаў (па напрамках)” і “Вытворчасць швейных вырабаў”. Праз 2,5 года яны атрымліваюць кваліфікацыю “тэхнік-тэхнолаг” і прафесіі швачкі і краўца. Таксама на базе агульнай сярэдняй адукацыі можна паступаць на спецыяльнасці “Цырульніцкае мастацтва і дэкаратыўная касметыка” і “Бухгалтарскі ўлік, аналіз і кантроль” — праз 2 гады выпускнікам прысвойваюцца кваліфікацыі “мастак-мадэльер” з прафесіямі цырульніка і візажыс­та і “бухгалтар” з прафесіяй кант­ралёра-касіра.

А вось дзевяцікласнікаў зап­рашаюць на спецыяль­насць “Мадэляванне, канструяванне і тэхналогія швейных вырабаў”. Праз 3 гады і 10 месяцаў ім прысвояць кваліфікацыю “ма­дэльер-канструктар. Тэхнік-тэхнолаг” і рабочыя прафесіі краўца і закройшчыка. Яшчэ на аснове агульнай базавай адукацыі прапаноўваюць спецыяльнасць “Бухгалтарскі ўлік, аналіз і кантроль”, на якой давядзецца вучыцца 3 гады.

— З кожным годам коль­касць жадаючых паступіць у наш каледж расце. Прыязджаюць да нас і з Брэсцкай вобласці, і з Мінскай, Гродзенскай, Гомельскай. Сярод найбольш запатрабаваных прафесій — цырульнік і мастак-ма­дэльер. Сёлета мы вырашылі набіраць выпускнікоў 9-х класаў і не памыліліся ў гэтым рашэнні. Да нас прыйшлі вельмі матываваныя навучэнцы з высокім сярэднім балам дакумента аб адукацыі, у многіх ён склаў 7,5 — 8,5, — паведаміў дырэктар каледжа Юрый Прасмыцкі.

На ўзроўні ПТА да цырульніцкіх і швейных спецыяльнасцей дабаўляюцца “Мантаж і эксплуатацыя ахоўна-пажарнай сігналізацыі” і “Мантаж і тэхнічнае абслугоўванне ахоўнай і пажарнай сігналізацыі” з атрыманнем прафесіі электраманцёра ахоўна-пажарнай сігналізацыі.

— Зараз у каледжы на ўзроўні ССА вучацца амаль 210 навучэнцаў, а на ўзроўні ПТА — 143. Увогуле крэатыўных і стандратных прафесій у нас пяцьдзясят на пяцьдзясят. Мы пачалі па-іншаму працаваць з заказчыкамі кад­раў, каб зразумець, якога спецыяліста яны хацелі б атрымаць ад нас. Разумеючы задачы сучаснас­ці, мы працуем і над фарміраваннем умоў для навучання. Так, навучэнцы ў майстэрнях кале­джа могуць атрымаць уяўленне, якім павінен быць сучасны салон прыгажосці з цырульніцкай і манікюрнай заламі. Мы стараемся працаваць комплексна з нашымі крэатыўнымі прафесіямі, бо павінны навучыць не толькі таму, як, напрыклад, рабіць прычоску, але і разуменню, як яна ўпішацца ў вобраз і стыль чалавека, — дадаў Юрый Мікалаевіч.

У Брэсцкім каледжы сферы абслугоўвання выдатна разумеюць, што якасць адукацыі забяспечваюць педагогі. А таму пытанням іх метадычнага суправаджэння, самаадукацыі, павышэння кампетэнцыі ўдзяляецца шмат увагі.

— Калі не будзе сучаснага вучэбна-вытворчага асяроддзя, то мы, хоць і захопім навучэнцаў крэатыўнымі ідэямі, але адстанем ад вытворчасці. Каб гэтага не адбылося, трэба развіваць і педагогаў, для якіх мы таксама ствараем вельмі спрыяльныя ўмовы працы, дзякуючы чаму таленавітая моладзь застаецца ў нас, — расказаў дырэктар установы.

Так, сёлета да работы прыступіла прадстаў­ніца маладога пакалення выкладчыкаў Ганна Грачанік, майстар вытворчага навучання цэнтра кампетэнцый:

— Калі паступала ў каледж, была пераканана: прафесія мастака-ма­дэльера цырульніцкага мастацтва — гэта вельмі запатрабаваная і перспектыўная прафесія з добрым заробкам. Пасля за­канчэння спе­цы­яльнасці “Цырульніцкае мастацтва і дэкаратыўная касметыка” мяне запрасілі застацца праца­ваць, і я з радасцю пагадзілася. Стаць цырульнікам я марыла з дзіцячага сада, потым у школе мне хацелася стаць настаўніцай, і вось зараз я магу сумяшчаць дзве любімыя прафесіі, будучы майстрам вытворчага навучання. Мне вельмі падабаецца выкла­даць! Між іншым наш курс цырульніцкага мастацтва ўключае ўвесь спектр паслуг: стрыжкі і прычоскі, афарбоўку і таніроўку валасоў.

Думаю, што такія педагогі, як Ганна, становяцца прыкладам для навучэнцаў каледжа і натхняюць іх на пакарэнне новых вышынь. Яны дапамагаюць ім авало­даць рознымі тэхнікамі і сакрэтамі цырульніцкага мастацтва, ву­чаць ствараць непаўторныя вобразы, надаючы кожнаму кліенту ўнікальнасць і элегантнасць.

Б’юці-майстры

З 2016 года ў Брэсцкім дзяржаўным каледжы сферы абслугоўвання функцыянуе цэнтр кампетэнцый па напрамку “Цырульніцкае мастацтва і дэкаратыўная касметыка”.

За апошняе дзесяцігоддзе прадпрыемствы бытавога абслугоўвання правялі значнае тэхнічнае пераўзбраенне. Яны набылі сучасную тэхніку, якая патрабуе высокакампетэнтных спецыя­лістаў. Гэта і стала перадумовай стварэння ў Брэсцкай вобласці адпаведнага рэсурснага цэнтра, які змог бы ажыццяў­ляць інфраструктурную падтрымку мадэрнізацыі адукацыі па спе­цыяльнасці “Цырульніцкае мастац­тва і дэкаратыўная касметыка”, рыхтаваць кадры ў апера­джальным рэжыме па кваліфікацыях “цырульнік”, “майстар па манікюры” і “візажыст” не толькі для сваёй вобласці, але і для ўсёй краіны.

Цэнтр кампетэнцый эфектыўна супрацоўнічае з работадаўцамі, установамі прафесійнай адукацыі, цэнтрамі занятасці насельніцтва, фізічнымі асобамі. Тут праводзіцца вытворчае навучанне моладзі і стажыроўка выкладчыкаў і майстроў.

— У нашым цэнтры вядзецца апераджальная падрыхтоўка кваліфікаваных кадраў ва ўмовах фарміравання канкурэнта­здольных і інавацыйных напрамкаў у сферы цырульніцкіх паслуг шляхам сеткавай формы рэалізацыі адукацыйных праграм. Мы ўзаемадзейнічаем з профільнымі ўстановамі Брэсцкай вобласці: Баранавіцкім дзяржаўным кале­джам тэхналогіі і дызайну, Пінскім дзяржаўным каледжам тэхнікі і тэхналогій, кобрынскімі дзяржаўным прафесійным каледжам сферы абслугоўвання і політэхнічным каледжам. У хуткім часе пачнём супрацоўнічаць з гродзенскім і гомельскім каледжамі. Усяго за год навучанне ў нашым цэнтры праходзяць каля 500 чалавек, — паведаміў Юрый Прасмыцкі.

Акрамя таго, цэнтр кампетэнцый выступае пляцоўкай для правядзення адукацыйных мерапрыемстваў і конкурсаў прафесійнага майстэрства, а таксама майстар-класаў, семінараў-практыкумаў для педагогаў, пасяджэнняў творчых груп выкладчыкаў і майстроў вытворчага навучання па спецыяльнасці “Цырульніцкае мастацтва і дэкаратыўная касметыка”. А яшчэ тут рыхту­юць удзельнікаў нацыянальнага і міжнароднага конкурсу прафмайстэрства WorldSkills.

— Дзякуючы ўдаламу сумяшчэнню тэорыі і практыкі, мы маем поспехі ў розных конкурсах. У нас становяцца прафесіяналамі. У маі ў кампетэнцыі “Цырульніцкае мастацтва” наша Настасся Раговіч узяла “золата” на V Рэспубліканскім конкурсе прафмайстэрства ProfSkills-2023. А ў лістападзе на XVI Міжнародным фестывалі прыгажосці “Ружа вятроў HAIR — 2023” нашы прадстаўнікі таксама выступілі годна. Іх перамогі накладваюць яшчэ большую адказнасць на нас. Мы ўжо не можам зніжаць планку, таму будзем імкнуцца пацвярджаць званне адных з лепшых у краіне, — падкрэсліў дырэктар установы.

Ён прызнаўся, што канцэпцыя развіцця каледжа шматвектарная: будзе стварацца электронны каледж, наладжвацца больш шчыльнае супрацоўніцтва са знешнімі партнёрамі і заказчыкамі кадраў.

Мы будзем як удасканальваць традыцыйныя спецыяльнасці, так і адкрываць новыя. Увогуле я перакананы, што каледжы сёння могуць скласці канкурэнцыю ўніверсітэтам. Бо калі ўстанова мае спрыяльныя бытавыя і сацыякультурныя ўмовы, то абітурыент і яго бацькі пачынаюць задумвацца над тым, што навучанне — гэта інвестыцыі. Калі яны расцягнутыя ў часе, то становяцца неэфектыўнымі. А каледжы даюць магчымасць атрымаць прафесію хутка і пайсці на свой хлеб. Таму сёння варта даходліва тлумачыць паступаючым, якія бонусы яны атрымаюць пасля атрымання пэўнай прафесіі менавіта ў каледжы. На гэта ў нас накіравана ў тым ліку і дапрафесійная падрыхтоўка школьнікаў, якая арганізоўваецца ў вучэбных майстэрнях цэнтра кампетэнцый праз такія формы, як прафесійныя пробы і іншыя квазіпрафесійныя формы, — рэзюмаваў Юрый Прасмыцкі.

Вольга АНТОНЕНКАВА
Фота аўтара